Hvad kan vi hjælpe dig med?

Spørgsmål & Svar

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål. Vi opdaterer løbende listen, og finder du ikke svar på dit spørgsmål, er du naturligvis altid velkommen til at sende en mail til os på info@denlilletjeneste.dk.

Spørgsmål for dig, som vil have udført en opgave.

Hvem står bag Den Lille Tjeneste?

Den Lille Tjeneste ejes og drives af HinnerDu.se, Sverige og er søstersite til det svenske www.hinnerdu.se. AB er stiftet i 2011 og har kontor i Malmø.

Hvordan opretter jeg en opgave?

Det er let at oprette en opgave på Den Lille Tjeneste. Gå ind på forsiden under "Hvad kan vi hjælpe dig med?" og vælg den kategori, som du synes passer bedst til din opgave. Du kan altid vælge "øvrigt", hvis din opgave ikke falder ind under en af kategorierne. Derefter skal du beskrive, hvad du vil have udført og hvor meget, du er villig til at betale din hjælper for at udføre opgaven. Når du bestemmer en pris skal du tænke på, hvor lang tid opgaven kommer til at tage, samt om det er en opgave som kræver særlige kompetencer. Når du har beskrevet opgaven og oprettet din profil, er du klar til at lægge opgaven ud Den Lille Tjeneste, hvor en af vores flinke hjælpere står klar til at udføre din opgave.

Hvad gør jeg, hvis der er flere hjælpere, som vil udføre min opgave?

Hvis der er flere hjælpere, som gerne vil udføre din opgave, er du helt frit stillet til at vælge den person, som du helst vil have til at udføre opgaven. Vælg den hjælper, som du synes bedst om og husk at give din hjælper en karakter efter opgaven er udført, så andre kan se, hvor godt din hjælper løste opgaven.

Hvordan betaler jeg?

Du må aldrig betale, den som udfører opgaven, med kontanter i hånden. Det vil være i strid med vores vilkår og du får desuden ingen kvittering på det udførte arbejde. Efter opgaven er udført skal du markere opgaven som ”udført” inde på vores hjemmeside, derefter klikker du på "betal" og du føres herefter automatisk til betalingssiden. Det tager et lille stykke tid inden opgavens status ændres til ”udført”.

Du kan betale med kort (PayPal) eller via bankkonto (Trustly) - Øjeblikkelig bankoverførsel. Danske Bank, Nordea, Jyske Bank, Sydbank, Alm. Brand, Djurslands Bank, Credit Bank, Nordfyns Bank, North Jyske Bank, Nørre Sundby Bank, Østjydsk Bank, Ringkjøbing Landbobank, Skjern Bank, Sparkassen Sjælland. Intet gebyr. Understøtter NEM-ID.

Er det sort arbejde?

Det påhviler den, som udfører en opgave at indberette og betale skat og øvrige afgifter til SKAT i overensstemmelse med gældende regler. Der er ikke indeholdt skat i det beløb, som du overfører til din hjælper, og det påhviler den, som modtager beløbet at opgive beløbet til SKAT som B-indkomst.

Hvordan ved jeg, at opgaven bliver udført rigtigt?

Det er vigtigt at du giver klare og tydelige instruktioner til din hjælper, inden opgaven påbegyndes. Dette vil i langt de fleste tilfælde sikre, at du ender op med et godt resultat, samt at du og din hjælper får en god oplevelse. Den Lille Tjeneste er ikke ansvarlig for, at en opgave bliver udført korrekt, så husk at man kommer langt med god kommunikation og klare instrukser. 

Hvad gør jeg, hvis jeg er utilfreds med kvaliteten af min hjælpers arbejde?

Hvis du er utilfreds med det udførte arbejde, skal du i første omgang kontakte din hjælper. Langt de fleste af vores hjælpere løser gerne småproblemer og forsøger at udbedre eventuelle fejl. Hvis du stadig ikke kan nå til enighed med din hjælper, er du velkommen til at kontakte os. Vi vil herefter forsøge at finde en løsning, som gør alle glade.

Hvordan markerer jeg opgaven som "udført"

Du skal markere opgaven som ”udført” når du har fået udført arbejdet. Gå aktivt ind og markér "Udført” på vores hjemmeside. Herefter ændres opgavens status til ”opgaven er udført”. Når du har markeret opgaven som ”udført” skal du klikke på "betal" hvorefter du automatisk bliver videreført til betalingssiden.

Hvordan ved jeg, om der er nogen som vil udføre min opgave?

Du modtager løbende e-mails, som viser status på din opgave. Du kan også gå ind på "profil"  og se, hvem som har accepteret at udføre din opgave.

Kan jeg udføre opgaver, hvis jeg er eksisterende kunde eller tidligere har lagt en opgave op på hjemmesiden?

Ja, det er ikke noget problem. Du skal blot oprette dig som registreret hjælper på vores hjemmeside.

Hvad gør jeg, hvis den person, som har accepteret at udføre min opgave, pludselig ikke ønsker at udføre opgaven alligevel?

Hvis personen hopper fra, efter at han/hun har accepteret at løse opgaven, er du velkommen til at sende os en e-mail. Så forsøger vi at løse problemet.

Hvordan sletter jeg min profil?

Hvis du vil slette din profil, skal du sende en mail til info@denlilletjeneste.dk. Vi sørger derefter for at din profil bliver inaktiv, men gemmer dine data, såfremt du beslutter dig for at oprette din profil på et senere tidspunkt.

Hvordan ændrer jeg mit password?

Du kan ændre dit password ved at logge ind på ”profil”.

 

Spørgsmål, for dig som udfører en opgave.

Hvordan ved jeg om bestilleren har valgt mig?

Hvis du er blevet valgt til at udføre en opgave, modtager du en ny mail med kontaktoplysninger på bestilleren. Hører du derimod ikke fra os, har en anden fået opgaven.

Hvor mange penge modtager jeg for en opgave, hvor jeg er blevet valgt?

Når du har udført opgaven, modtager du det beløb, som bestilleren har angivet fratrukket 16%, som går til Den Lille Tjeneste til dækning af vores omkostninger og moms.

Er det sort arbejde?

Det påhviler dig som udfører en opgave selv at indberette og betale skat og øvrige afgifter til SKAT i overensstemmelse med gældende regler. Der er ikke indeholdt skat i det beløb, som du modtager fra den anden part, og du skal derfor altid selv sørge for at opgive beløbet til SKAT som B-indkomst.

Hvis du modtager offentlige ydelser såsom dagpenge, efterløn, SU eller lignende, skal du være opmærksom på, at vederlaget, som du modtager for udførelsen af en opgave, kan påvirke din ret til disse ydelser. Det er derfor en god ide at kontrollere reglerne indenfor dit specifikke område, inden du accepterer en opgave.

Hvordan modtager jeg pengene?

Når bestilleren vurderer, at du har udført tjenesten går han/hun ind og markerer tjenesten ”udført” og betaler samtidig beløbet. Du mottager en e-mail.

Hvis du ønsker at modtage penge till din bankkonto bekræfte din bankkonto på PROFIL og profilindstilinger.

  • Pengerne haves direkt på banken
  • Ingen tilmelding
  • Understøtter NEM-ID
  • Øger chancen for at blive valgt som hjælpere

Hvordan annullerer jeg en opgave, som jeg har accepteret, og hvor bestilleren har valgt mig?

Lige nu kan du ikke takke nej til en opgave så langt inde i forløbet. Du kan kun takke nej til en opgave frem til det tidspunkt, hvor bestilleren har bestemt, hvem som skal udføre opgave. Det er derfor meget vigtigt, at du er helt sikker på at du kan udføre opgaven, når du accepterer at udføre den.

Har du spørgsmål om en opgave og vil have yderligere information om opgaven?

Du kan anvende kommentarfunktionen på hver enkel opgave, hvis du vil stille spørgsmål om
opgavens omfang.